Menu

Správná komunikace jako klíč k úspěchu

0 Comment


Pro podnikání, krom své píle a odhlodání, budete potřebovat i spoustu kontaktů, které vám pomohou v růstu vaší firmy. Kontakty se budují postupně, a pro jejich získávání je potřeba dodržovat několik pravidel, které vám celou věc usnadní.
 lidé před budovou
1.       Nechte druhého domluvit
Pravidlo, které tvoří úplný základ společenského chování, čas od času ale zapomeneme všichni. Pokud někomu skočíte do řeči, neslovně mu naznačíte, že váš hlas má větší váhu. To se vám může stát osudné například na důležité obchodní schůzce s potencionálním investorem nebo vaším nadřízeným. I když máte zrovna na jazyku skvělou myšlenku, s její vyřčením počkejte. Tento čas vás o nic nepřipraví a vy dostojíte slušnému vychování. Mějte na paměti, že čím méně budete ostatní v řeči přerušovat, tím méně oni budou přerušovat vás.
 
2.       Rada vždy není nad zlato
Pokud se snažíte za každou cenu rozdávat rady všude okolo, nemusí to být vždy ku prospěchu. Vzpomeňte si na zpětnou vazbu, kterou obvykle za své rady dostáváte a podle toho jednejte. Na místo zbytečných rad, se raději ostatních ptejte. Pokud za každou cenu máte potřebu druhému radit, udělejte to tou nejschůdnější cestou, zeptejte se, zda můžete druhému něco doporučit. Tím napácháte co nejméně škody.
 
3.       Ptejte se a zároveň naslouchejte
Pokud chcete navázat nový kontakt, nejlepší možností je věnovat danému maximální pozornost. Lidi si toho všimnou a budou k vám daleko více otevření. Úspěšní lidé mají tu schopnost, kdy dokážou člověku naproti sobě nerušeně naslouchat. Pamatujte na to, že je zapotřebí naslouchat a ne jenom poslouchat.
 setkání u kávy
4.       Poznejte člověka
Zajímejte se o člověka, se kterým máte co dočinění. Nezačínejte konverzaci typickou otázkou, která se bude týkat práce. Raději se zeptejte na koníčky nebo životní cíle dotyčného. Za každým pracovním místem se totiž skrývá člověk. Dotyčná osoba vyjde ze svých zajetých odpovědí a bude se vám muset maličko otevřít.